Опубліковано результати наукового відкриття, в якому взяв участь і представник нашої кафедри

Відкриття було зроблено завдяки спільним зусиллям багатонаціонального колективу дослідників з Швеції (Університети Умео, Гетеборга, Оребро), а також Бельгії, Німеччини, Франції, Великобританії, Ірландії, Греції, України, Індії та США на чолі з професором Томасом Бореном з Університету Умео. Україну представляв докторант кафедри патологічної анатомії Роман Москаленко. Вчені вивчили механізми адгезії бактерії Helicobacterpyloriз використанням детальних біохімічних аналізів і найсучасніших генетичних досліджень, у поєднанні з вивченням унікальних клінічних штамів H. рylori і біопсійних матеріалів, зібраних з окремих пацієнтів і тварин протягом ряду багатьох років.

Результати дослідження опубліковані у журналі CellHost&Microbe(IF- 12,55)8 березня 2017 року у статті «Helicobacter pylori adapts to chronic infection and gastric disease via pH-responsive BabA-mediated adherence».

Для виживання і розвитку хронічної інфекції у дуже кислому середовищі шлунку патогенний мікроорганізм H. рylori використовує специфічний адгезивний білок BаbА для приєднання до захисного рН-нейтрального середовища слизової оболонки шлунку. Після того, як клітина-хазяїн слизової оболонки шлунку під впливом мікроорганізму гине і злущується у кислотний просвіт шлунку, кислото-чутливий адгезин BаbА допомагає бактерії швидко звільнитися від загиблої клітини і прикріпитися до нової здорової клітини. Таким чином відбувається природній добір патогенних мікроорганізмів та виникає хронічна інфекція. Процес у спрощеному вигляді можна побачити на відео.

«Встановлення кислото-чутливості білків адгезії бактерії H. рylori є важливою інформацією. Хронічна інфекція призводить до атрофії слизової оболонки антрума шлунку і зниження кислотності, що призводить до міграції патогену в інші частини шлунка і сприяє посиленню генетичної мінливості бактерії. Стає також зрозумілою канцерогенна небезпека тривалого застосування засобів, які знижують шлункову кислотність» – повідомляє Роман Москаленко.

Посилання на статтю в CellHost&Microbe.